Як щодо нових форм проведення залікового заняття?

Сучасна парадигма вищої освіти в рамках проєкту «Гармонізація освітніх структур в Європі» поєднує студентоцентроване навчання, компетентнісний підхід у побудові та реалізації навчальних програм та навчання, орієнтоване на результати.

Як правило, результати свого навчання студент демонструє під час заліку чи іспиту в традиційній формі, втім чи є альтернатива? – ЗВІСНО. Студентоцентризм дозволяє експериментувати, диктує нові ролі викладача (модератор, партнер, ментор, новатор, тьютор, фасилітатор) та форми взаємодії зі студентами покоління Z, головними ознаками якої є візуальне сприйняття матеріалу, динамічність заняття, використання нових підходів до навчання, орієнтир на результат та спільна відповідальність за нього.

Саме тому залікове заняття з дисципліни «Практична граматика основної мови» пройшло сьогодні на засадах студентоцентризму, де я, як викладач, виконувала роль модератора, новатора та ментора, а найсильніші студенти 221 та 251 груп спеціальностей 035 Філологія та 014 Середня освіта взяли на себе роль викладачів-екзаменаторів. Було 8 студентів-викладачів, перед якими стояло завдання не лише опитати інших студентів весь навчальний матеріал за семестр, а й аналізувати і розуміти, критично та об’єктивно оцінювати, бути самостійним та відповідальним, демонструючи одночасно високий рівень фахових знань з дисципліни (це основні завдання студента, які диктує студентоцентризм). Інші 9 студентів були у своїй звичній ролі, втім умови і правила дидактичної гри, в якій вони брали участь, також вимагала від них застосування не лише hard skills, а й soft skills, а саме правильної організації часу, активності, лідерства, впевненості в собі, вміння працювати в команді, вміння знаходити компроміс, правильно розставляти пріоритети, приймати швидкі рішення. І хоча було 17 студентів, жоден з них не мав і хвилини, щоб байдикувати.

Що з цього всього вийшло і чи така альтернативна форма заліку виправдовує себе, читайте у відгуках під дописом:)

Як гарант ОП скажу, що викладач не транслює знання, а є поводирем на шляху, який веде до знань.

Людмила ТОМНЮК

10 Comments:

  1. Анастасія Коваленко

    Людмила Миколаївна найкращий викладач, який завжди з креативністю підходить до студентів:) Це був крутий досвід, який нам нам дуже сподобався!Дякуємо за особливий підхід до нас!! Ми пишаємося Вами❤️

  2. Це був найцікавіший залік у моєму житті😊
    Дякую вам за вашу креативність та особливий підхід❤️ ВИ НАЙКРАЩА❤️

    • Юлія Задорожна

      Це була чудова практика. Ми, студенти, підтримуємо та цінуємо такі цікаві способи проведення занять та іспитів. За допомогою такої методики, крім здачі матеріалу, ми його ще раз повторили! Дякуємо за новий досвід. З нетерпінням чекаємо інших нововведень пані Томнюк!

      • Ще такого веселого і цікавого заліку у нас не було)
        Це був неймовірний досвід!Часу на байдикування дійсно не будо;)
        Дякую Людмилі Миколаївні за такий нестандартний підхід до роботи! ❤️

  3. Людмила Миколаївна – найкращий викладач❤️ Вона завжди з креативність підходить до проведення пар і має особливий підхід до студентів) це був цікавий досвід для нас💥😻дякуємо Вам🥰

    • Цей залік пройшов надзвичайно цікаво і креативно! Це була чудова можливість відчути себе на місці викладачки. Я дуже вдячна Людмилі Миколаївні за такий досвід ❤️

  4. Людмила Миколаївна, це найкрищий вчитель, якого я знаю. Завжди з інтересом та захопленням проводить пари. Також з розумінням ставиться до студентів. Ось така форма заліку, дуже цікава та креативна, також тим самим допомагає студентам відчути себе на місці справжніх вчителів, побільше б таких заліків.
    Гарно дякую, вам за підхід до студентів🤗
    Ви найкращий вчитель💗

  5. Щиро дякую Людмилі Миколаївні , за такий цікавий залік😍😍.Це була крута можливість перевірити свої знання та спробувати себе у ролі викладачки.😉
    Сьогодні я застосовувала не лише свої hard skills, а й soft skills; адже потрібно було правильно організувати час та об’єктивно оцінювати одногрупників.🌸

  6. Ірина Михайлюк

    Справді, залік в такому форматі пройшов цікаво. Було трішки страшно і захоплююче одночасно🙂
    Це був для всіх такий невеличкий але цікавий досвід, який запам’ятається. Людмила Миколаївна – дуже освічений, хороший і творчий викладач, в якої цікаві, креативні методи викладання, а також дуже розуміюча до студентів☺️Побільше таких викладачів! Дякую, Вам, за такий залік і за все, що робите для нас❤️

  7. Єлизавета Захотій

    Побувавши в ролі викладача, хоч і на такий короткий проміжок часу, справді починаєш розуміти всю важкість і відповідальність професії, яку ти опановуєш на часі. Щоб взяти на себе таку роль, потрібно було залишатись об’єктивним в оцінюванні одногрупників, орієнтуватись в часі та вміти працювати в поставлених умовах, а крім того ще й володіти достатньо добре навчальним матеріалом, що не останнє по важливості. Для цього ми, студенти, вже зараз повинні оперувати своїми soft та hard skills, і саме такі види робіт показують нам, де ще потрібно працювати.
    Дякуємо пані Томнюк, яка надала нам можливість відчути на собі всі “радощі” викладацького життя, поглянути на себе з іншої сторони та виявити свої слабкі та сильні сторони. І все це тільки за один залік! Неймовірно. Чіткий приклад ефективної роботи з студентами, який варто брати до уваги багатьом викладачам, в тому числі і майбутнім:)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *