
- четвер, 9 грудня 2021 р.
Сучасна парадигма вищої освіти в рамках проєкту «Гармонізація освітніх структур в Європі» поєднує студентоцентроване навчання, компетентнісний підхід у побудові та реалізації навчальних програм та навчання, орієнтоване на результати.
Як правило, результати свого навчання студент демонструє під час заліку чи іспиту в традиційній формі, втім чи є альтернатива? – ЗВІСНО. Студентоцентризм дозволяє експериментувати, диктує нові ролі викладача (модератор, партнер, ментор, новатор, тьютор, фасилітатор) та форми взаємодії зі студентами покоління Z, головними ознаками якої є візуальне сприйняття матеріалу, динамічність заняття, використання нових підходів до навчання, орієнтир на результат та спільна відповідальність за нього.
Саме тому залікове заняття з дисципліни «Практична граматика основної мови» пройшло сьогодні на засадах студентоцентризму, де я, як викладач, виконувала роль модератора, новатора та ментора, а найсильніші студенти 221 та 251 груп спеціальностей 035 Філологія та 014 Середня освіта взяли на себе роль викладачів-екзаменаторів. Було 8 студентів-викладачів, перед якими стояло завдання не лише опитати інших студентів весь навчальний матеріал за семестр, а й аналізувати і розуміти, критично та об’єктивно оцінювати, бути самостійним та відповідальним, демонструючи одночасно високий рівень фахових знань з дисципліни (це основні завдання студента, які диктує студентоцентризм). Інші 9 студентів були у своїй звичній ролі, втім умови і правила дидактичної гри, в якій вони брали участь, також вимагала від них застосування не лише hard skills, а й soft skills, а саме правильної організації часу, активності, лідерства, впевненості в собі, вміння працювати в команді, вміння знаходити компроміс, правильно розставляти пріоритети, приймати швидкі рішення. І хоча було 17 студентів, жоден з них не мав і хвилини, щоб байдикувати.
Що з цього всього вийшло і чи така альтернативна форма заліку виправдовує себе, читайте у відгуках під дописом:)
Як гарант ОП скажу, що викладач не транслює знання, а є поводирем на шляху, який веде до знань.
Людмила ТОМНЮК