
- Кількість кредитів 4
- Тип Вибірковий
- Семестри 10, 11
- Рівень вищої освіти Магістр
- Підсумковий контроль Залік
Навчальна дисципліна «Fremdsprachenlehren mit elektronischen (online) Medien» є дисципліною вільного вибору здобувачів освіти у блоці професійної підготовки майбутніх магістрів філології. Вона передбачає лекційні та семінарські заняття, а також самостійну роботу здобувачів освіти, створений відповідно до освітньо-професійної програми та модуля DLL9 Unterrichten mit digitalen Medien програми Goethe-Institut[1] , в рамках кооперації між вищими навчальними закладами та Goethe-Institut у галузі професійної підготовки майбутніх вчителів німецької мови[2].
Мета навчальної дисципліни: сприяти професійній підготовці майбутніх спеціалістів філологів-викладачів іноземних мов, формувати цифрову, мультимедійну та професійно-методичні компетентності вчителя іноземної мови. У межах дисципліни здобувачі освіти знайомляться з сучасними тенденціями у медіадидактиці, вивчають, як майже безмежний потенціал цифрових пропозицій можна розумно використовувати в класі для досягнення цілей уроку; знайомляться з різними аспектами цифрової компетентності та розуміють її важливість для викладання іноземної мови; ознайомлюються з різними цифровими інструментами та вчаться критично оцінювати й обирати їх відповідно до різних цільових груп і цілей уроку; вчаться планувати, добирати та самостійно створювати відповідні матеріали/вправи/завдання з допомогою електронних медіа.
Навчальна дисципліна вивчається протягом одного семестру та пропонується для вибору на 2 семестр першого року навчання, або на 1 семестр другого року навчання.
[1] DLL – програма Goethe-Institut, спрямована на підвищення кваліфікації вчителів та викладачів німецької мови. Вона базується на сучасних досягненнях у галузі німецької мови як іноземної та інтегрує інноваційний підхід до підвищення кваліфікації – дослідження через діяльність. DLL враховує вимоги до програм з підвищення кваліфікації вчителів та відповідає міжнародним стандартам якості у зазначеній галузі (https://www.goethe.de/ins/ua/uk/spr/unt/for/gia/dll.html)
[2] Договір про кооперацію між Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича та Goethe-Institut у галузі професійної підготовки майбутніх вчителів німецької мови: https://drive.google.com/file/d/1PV-WrwVa0JiQRukd2zdLIrvXgnSPGub8/view
Змістовий модуль 1. Einsatz der elektronischen Medien im Fremdsprachenunterricht
Thema 1. Rahmenbedingungen für den Einsatz der elektronischen Medien im Fremdsprachenunterricht. |
Thema 2. Einführung in hybrides Sprachenlernen: Formen des digitalen Lernens. Die Rolle der Lehrpersonen, der Tutor:innen. |
Thema 3. Wie fördert man digitale Kompetenz? Erwerb der Handlungskompetenzen im mediengestützten DaF-Unterricht. |
Thema 4. (Sprachen) lernen mit künstlicher Intelligenz. Herausforderungen für Lehrende und Lernende. |
Змістовий модуль 2. Multimediale Werkzeuge und Materialien für DaF-Unterricht
Thema 5. Klassifikation der Sprachlernsoftware aus funktionaler Sicht. Nachhaltigkeit der Entwicklung und Nutzung von Lernprogrammen. |
Thema 6. Funktionalität und Einsatz von Lernplattformen. |
Thema 7. Digitale Werkzeuge und Apps für Sprachlernen. Stärken von AR, VR und 360° Medien im Hinblick auf Lehr- und Lernkontexte |
Тема 8. Planung und Gestaltung von DaF-Unterricht mit digitalen Medien. |