
- Кількість кредитів 4
- Тип Вибірковий
- Семестри 10, 11
- Рівень вищої освіти Магістр
- Підсумковий контроль Залік
Мета навчальної дисципліни полягає в ознайомлення здобувачів освіти з теоретико-методологічними засадами когнітивної лінгвістики через узагальнення та систематизацію сучасних знань у галузі лінгвокогнітивної концептології та лінгвокультурології.
Завдання полягають у тому, щоб доповнити та поглибити знання, одержані у базових теоретичних курсах з лінгвістичних дисциплін з акцентом на когнітивних аспектах дослідження мови; розвинути інтерес студентів до проведення наукових розвідок у скопусі лінгвокогнітивістики на основі розвинення науково-дослідного мислення у річищі когнітивної лінгвістики з фокусом на цілях та завданнях когнітивного підходу до вивчення мови; опанувати методики лінгвокогнітивного аналізу та поняттєво-термінологічний апарат когнітивної лінгвістики з окресленням перспектив застосування її складників у студентських наукових роботах.
Навчальна дисципліна вивчається протягом одного семестру та пропонується для вибору на 2 семестр першого року навчання, або на 1 семестр другого року навчання.
НАВЧАЛЬНИЙ КОНТЕНТ ОСВІТНЬОЇ КОМПОНЕНТИ
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. КОГНІТИВНА ЛІНГВІСТИКА: НАПРЯМИ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. |
|
Тема 1 |
Мета і завдання курсу. Когнітивна лінгвістика: основні категорії та напрями дослідження. Історія формування когнітивної лінгвістики Методологія когнітивної лінгвістики |
Тема 2 |
Представники когнітивної лінгвістики. Когнітивна лінгвістика в Україні та за кордоном. Когнітивна семантика. |
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. СТРУКТУРИ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ЗНАНЬ У МОВІ. |
|
Тема 3 |
Структури представлення знань у мові. Концептуалізація та категоризація. Типи репрезентації знань у мовній свідомості етносемантичної особистості. |
Тема 4 |
Формування та вербалізація концептів. Концепти і концептосистеми. |